Select Page

IALD VALGUSTUSDISAINI TÖÖTOAD

CJ Brockway

CJ Brockway

SparkLab /USA

Üle 20-aastase kogemusega arhitektuurse valgustuse disainer CJ on töötanud ka teatrikujundaja, valgustuse paigaldaja ja pultide programmeerijana, müügiagendi ja kunstilise valgustuse spetsialistina. Ta on juhtinud suurt disainistuudiot ja võitnud üle kahekümne IES auhinna USAs ja Hiinas. Ta on olnud valgustusdisaini külalislektor Cornish College of the Arts’is ja õpetab praegu University of Washington College of Built Environments’is.

Mis on SparkLab? Kunstilise ja arhitektuurse valgustuse ettevõte – me kasutame valgust ruumi vormimiseks, projekteerimiseks ja värvimiseks.

Kes on SparkLab? SparkLab koosneb uudishimulikest, loovatest, teatrist inspireeritud valgustusdisaineritest, kes kasutavad valgust selleks, et jutustada lugusid ja äratada emotsioone. Lisaks tegeleme kirglikult tulemuste analüüsiga.

Miks SparkLab? … kuna SparkLabi inimesed räägivad arhitektuuri keeles; siis me teame, millal on targem kuulata ja millal peale käia, et tulemust saadaks loominguline edu. SparkLab suhtub austusega kliendi prioriteetidesse ja ehituslikesse piirangutesse.

Kolm kõige alumist täpirida meie logos tähistavad sõna “valgustusdisain” Braille’i kirjas. Valgus võib teha rohkem kui  võimaldada nägemist. Teaduslikult on tõestatud, et valgus mõjutab tähtsaid funktsioone meie ajus. Piltlikult rääkides võib öelda, et me usume, et tunnetame valgust.

www.sparklabLD.com

 

 

Veronika Mayerböck AT

Veronika Mayerböck AT

ALLES oder Licht

Viin/Austria

Valgustusdisaineri ja arhitektina huvitab mind see, mil määral meie „vaatamise“ harjumus ja taju on digitaliseerumise ajajärgul juba muutunud. Töötades valguse kui vahendiga, vaatlen ja sean ma kahtluse alla seda, mis meid tänapäeva kiirustavas maailmas endiselt „puudutab“.

Missugusel viisil, mis poleks (enese)esitlemine meedias, on veel võimalik jõuda vaataja, kodaniku, õpilase, lapseni?

Mis on juhtunud „ettekavatsemata vaimustusega“ kui uudishimu eeltingimuse ja igasuguse süvitsi mineva teema või kunstiteose uurimisega?

Missuguseid valgustustingimusi me selles moodsas ühiskonnas vajame, et suhestuda tõeliselt sellega, mida me näeme?

Minu eesmärk on uurida ja analüüsida vastuseid neile „kastist väljas“ küsimustele, mida saab kasutada igapäevaste projektide ja nüüdisaegsete tehnoloogiate rakendamise juures.

Olen pühendunud õpetaja, kes on õppinud inseneriks, tegutsenud tehniku, uurija ja loova valgustuse disainerina. Minu arusaam interdistsiplinaarsetest teemadest on sümbiootiline ja see iseloomustab nii minu lähenemist valgustusprojektidele kui ka loengute andmist üliõpilastele ja professionaalidele: ma väidan, et valgustusest rääkides on põhjaliku teoreetilise sisendi kõrval oluline teadvustada kogu inimkeha, adresseerida kõiki meeli. Minu eesmärk on rakendada uusi õppemetoodikaid, mis peavad meie meeleliste reageeringute ja visuaalsete harjumuste muutusi võrdselt oluliseks tehnoloogiliste muutustega, mis valgustusvaldkonnas aset leiavad.

www.allesoderlicht.com

www.womeninlighting.com

 

 

MARTIN LUPTON & SHARON STAMMERS

MARTIN LUPTON & SHARON STAMMERS

Light Collective /Suurbritannia

Light Collective ei ole tavaline valgustusega tegelev konsultatsiooniettevõte. Lisaks arhitektuurse valgustuse disainile kuulub nende portfooliosse palju innovaatilisi projekte – valguskunsti installatsioonid, turundusprojektid, konkursid, kureeritud näitused, valgustusauhinnad, branding, messiboksid ja esitlused, suurejoonelised peod, pop-up üritused, gerilja-valgustus, kogukonnaprojektid ja valgusharidus. Nad on tegelnud väga erinevate klientide ja väga erinevate projektidega, disainides nii Glasgows asuva kooli kui ka Kuveidis asuva kaubanduskeskuse tarbeks või leiutades äpi Philipsile. Nende kontor asub Ühendkuningriigis, aga and loovad valgust kogu maailmas, olgu Soome lumes või Keenia kuumuses.

Light Collective’i asutasid üle 20 aasta valgustuse valdkonnas töötanud Sharon and Martin 2009. aastal. Martin, kellel on doktorikraad valgustuse alal, alustas oma karjääri keskkonnainsenerina ja liikus sealt edasi juhtivatele ametikohtadele ettevõtetes Pinniger and Partners ja BDP. Ta on töötanud mitmete kõrgetasemeliste arhitektuuriprojektide juures nagu Cutty Sark, Liverpool One, Westfield, Royal Albert Museum ja Kelvingrove Museum. Sharon hakkas kõigepealt Londonis valgustajaks, sai seejärel magistrikraadi valgustamise alal ning töötas Lighting Design Partnershipi ja Lightmattersi asedirektorina. Tema varasemate projektide hulgas on näiteks Heron Quays jaam, Al Azhar Park, Somerset House, Prince of Wales Theatre, Coliseum Theatre ja Ashmolean Museum.

Sharonile ja Martinile meeldib teha koos filme ja 2018. aastal valmis neil dokumentaalfilm “Täiuslik valgus”, mis räägib LED-valguse kasutamisest. Samuti armastavad nad osaleda leebemat sorti aktivismis ja tegelevad sageli valgustustööstuses esile kerkivate teemadega, nt projektis Women in Lighting, mis sai alguse 2019. aastal. Light Collective on ka valgustusauhinna [d]arc awards konsultant.

https://lightcollective.net/